Perakende sektöründe yılbaşı hareketliliği

Yeni yıla sayılı günler kala çarşıda pazarda alışveriş hareketliliği başladı. Vatandaş yeni yıla hazırlanırken, besin ve giysi başta olmak üzere alışverişlerini tamamlamaya çalışıyor. 

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yılbaşı alışverişlerinde vatandaşın tercihlerini söyleyerek, bu dönenim perakende için kıymetli olduğu belirtti.

Öncel, “Teknoloji eserler de artık ikramlık eserler ortasında yer alıyor. Bunun yanı sıra tecrübe eserleri de… Yalnızca eser değil hizmet eserleri de artık ikram eser olarak kabul ediliyor. Otel konaklaması, bilet, yurt dışı bileti üzere. Çikolata, çiçek, yılbaşı paketleri, yılbaşı armağanları iktisada çok büyük canlılık getirecek.” sözlerini kullandı.

Bu periyodun perakendenin en değerli devri olduğunu aktaran Öncel, şunları kaydetti:

“Kasım ve aralık perakende dalının en kıymetli iki ayıydı. Kasım güzel geçti diyebiliriz. Aralıkta da uygun geçeceğini varsayım ediyoruz. Bizim için adetsel satışlar kıymetli. Toplam adet satışlarında bu devirde yüzde 20-25 üzere artış olmasını öngörüyoruz. Bununla birlikte pek çok kişinin ötelenmiş taleplerini yeni yılda personellik maliyetlerindeki artışlarla birlikte artırım gelir kaygısıyla öne çekeceğini düşünüyorum. Tüketiciler alışverişlerini öne çekip aralıkta muhtaçlığı olan eserleri alacaktır.”

“ARALIK AYI YAKLAŞIK 450 MİLYAR LİRA İLE KAPANACAK”

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve PttAVM Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, 2023’te ülkede e-ticaret hacminin bir evvelki yıla nazaran yüzde 115,15 artarak 1,85 trilyon liraya ulaştığını belirterek, “İşlem sayısı ise yüzde 22,25 artarak 5,87 milyar adet olmuştu. Ticaret Bakanlığının 2024 yılı öngörüsüne nazaran ise bu yıl e-ticaret hacmi 3,4 trilyon lira, süreç sayısı ise 6,67 milyar adede ulaşacak.” dedi.

ETİD olarak e-ticaret hacminin beklentilere yakın bir düzeyde gerçekleşmesini öngördüklerini söyleyen Çevikoğlu, “Özellikle kasım ve aralık ayları e-ticaret hacminin artmasında tesirli olan en kıymetli iki aydır. Kasım ayında başlayan ağır indirim kampanyaları aralık ayı boyunca da devam ediyor. Kampanyaların aralıkta da devam ettiğini dikkate aldığımızda, 2023 Aralık’a kıyasla yaklaşık 2 katı bir büyüme ile Aralık 2024’ün yaklaşık 450 milyar liralık süreç hacmiyle kapanacağını değerlendirmekteyiz. Bilhassa yaklaşan yılbaşı süreci alışveriş devrinin dinamosunu oluşturacak.” diye konuştu.

Çevikoğlu, 4 yıldır PttAVM öncülüğünde “Yılın Son Pazarı Türkiye’nin Pazarı” sloganıyla devam ettirdikleri indirim haftasının bu yıl 23-31 Aralık periyodunda gerçekleşeceği bilgisini vererek, “Bu ay beklediğimiz 450 milyar liralık alışverişin 200 milyar lirasının bu haftada gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Bu tarihlerde firmaların yeni yıla girerken stoklarını eritmesini, vatandaşların da en uygun fiyata en kaliteli eserleri almasını amaçlıyoruz.” tabirlerini kullandı.

Vatandaşlara, KOBİ’lere ve e-ticaret bölümünde faaliyetlerini sürdüren kurum ve kuruluşlara takviye vermek gayesiyle uygulanacak indirimlerin kontrollerinde olacağını aktaran Çevikoğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Yılbaşında giysi, besin ve süpermarket, spor eserleri, otomotiv eserleri ile birlikte yapay çam ağacı, kostümler, şapkalar ve mesken, ağaç süslemede kullanılan aksesuarlara ağır ilgi gösteriliyor. Ayrıyeten yılbaşı temalı kazak, pijama, battaniye, şapka ve kupa üzere eserler de ağır ilgi görüyor. Tekrar yılbaşı denildiğinde akla gelen klasik kutu oyunları da ilgi görürken, insanların sevdikleri için yapacağı ikram alışverişleri de alışveriş ölçülerini artıracak.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir