‘Dijital Benim İşim’le 4 yılda 43 milyon TL’yi aşkın üretim


ANKARA (İGFA) – Toplumun dijitalleşmesine katkıda bulunmak, bayanların gelişimini desteklemek ve iş gücüne iştirakini artırmak gayesiyle hayata geçirilen “Dijital Benim İşim” Projesi üçüncü yılını tamamladı.

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Vodafone Vakfı iş birliğiyle hayata geçirilen projede bugüne kadar 20 vilayette 35 bine yakın bayan kursiyere Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verildi. Projenin tesirini ölçmek için hazırlanan toplumsal tesir tahlil raporuna nazaran, bu eğitimlerle 43 milyon TL’yi aşkın toplumsal paha elde edilirken, bu yıl proje için yapılan her 1 TL’lik yatırım bir evvelki periyoda kıyasla 1,5 katına çıkarak 14 TL’nin üzerinde toplumsal getiri sağladı.

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Cengiz Mete, “Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü olarak “Hayata memnun bireyler hazırlamak için her vakit, her yerde, herkese eğitim” anlayışıyla çalışıyoruz. Bünyemizde Türkiye genelinde faaliyet gösteren 1000 halk eğitimi merkezi ve 31 olgunlaşma enstitüsünde 3 bin 741 adet yaygın eğitim kurs programıyla örgün eğitimin içinde yahut dışında kalan bireylere yönelik açılan genel, mesleksel ve teknik alanlardaki kurslar ve öteki faaliyetlerle hayat uzunluğu öğrenme çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Ayrıyeten paydaşlarımızla, kursiyerlerimizin mesleksel, toplumsal, kültürel olarak geliştirilmesi maksadıyla çeşitli projeler yürütüyoruz. Vodafone Vakfı ile hayata geçirdiğimiz Dijital Benim İşim Projesi de dijital dünyanın gücünü, bayanların potansiyeliyle buluşturmak üzere kamu ve özel kesim birlikteliğinin başarılı örneklerinden. Proje kapsamında eğitim verdiğimiz on binlerce bayanın dijital alanda farkındalığının, bilgi ve maharetlerinin artmasının memnunluğunu yaşıyoruz. Bu yararın bayanların özgüvenine, motivasyonuna da yansıdığını görmek çok değerli.” dedi.

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ise, maksat odaklı bir şirket olarak, dijital geleceğin toplumdaki her bölümü kapsaması için çalıştıklarını belirterek, “Dijital Benim İşim’ de bu vizyonla hayata geçirdiğimiz bir proje. Temel emelimiz, bayanları dijital dünyayla tanıştırarak onlara dijital okuryazarlık marifetleri kazandırmak, bayanların toplumsal hayatta güçlenmelerini sağlamak ve onları potansiyel dijital iş imkanlarıyla buluşturmak. Bu projeyle bugüne kadar 20 vilayette 35 bine yakın bayana dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimleri verdik. Projemizin tesirini de nizamlı olarak ölçümlüyoruz. Son devir toplumsal tesir raporumuza nazaran, projemiz bayanların sadece dijital bilgi ve maharetlerini artırmıyor, birebir vakitte özgüven ve motivasyonlarının artmasında, dijital dünyanın kıymetine dair farkındalık kazanmalarında ve destekleyici münasebetler geliştirmelerinde değerli rol oynuyor. Öteki yandan, projeye yaptığımız her 1 TL’lik yatırımın geçen periyoda kıyasla 1,5 katına çıkarak 14 TL’nin üzerinde paha yarattığını gördük. Tüm bilgiler, proje gayelerine uygun ve yüksek tesirli sonuçlar elde edildiğini gösteriyor. Vodafone Vakfı olarak, bayanların yanında durmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir