Demiryollarında fırçayla temizlik yaptırılan işçi yüksek gerilime kapıldı

İstanbul Söğütlüçeşme durağında sefere hazırlanan Yüksek Süratli Tren (YHT) setinin makinist kabininin ön pencere camının uzun saplı fırça ile paklığını yapan RCS isimli paklık firması çalışanı, yüksek tansiyona kapıldı. Ağır yaralanarak hastaneye kaldırılan çalışanın tedavisi ağır bakımda entübe olarak sürüyor.

Evrensel’in haberine nazaran Birleşik Nakliyat Çalışanları Sendikası (BTS) yaptığı açıklamada, taşeron şirketler eliyle yürütülen hizmetlerde personellerin düşük maaş, teminatı, kâfi bilgi-beceri ve eğitim sahibi olmadan çalıştırıldığına dikkat çekti. Paklık çalışanının yüksek tansiyona kapılmasında da bu şartların ve alınmayan tedbirlerin olduğu aktarılan açıklamada, şöyle denildi:

‘BUNA NEDEN MÜSAADE VERİLDİ’

“Trenlerin paklığı elektrik olmayan tamir-bakım sınırlarında yapılır. Kazada yaşandığı üzere katener sınırı altındaki bu hatta paklık yapılmasına mevzuata ve İSG/EYS kurallarına uygun olmadığı halde kimler tarafından ve ne formda karar verilmiştir? RCS Paklık Firmasının taşeron çalışanına işbaşı yapmadan evvel İSG eğitimi verilmiş midir? Trene yolcu iniş-binişinin yapıldığı peronda, peronun yüksekliği dikkate alınmadan, gücü kesilmemiş bir hatta uzun saplı fırça ile su kullanılarak kabin ön camının temizlenmesinin bu türlü bir olaya sebebiyet vereceği açıktır. Bu neden öngörülememiş ve engellenmemiştir? Buna neden müsaade verilmiştir? Kazayla ilgili EYS risk tahlil raporları var mıdır? İdari soruşturmaya başlanılmış mıdır? Son vakitlerde kurum ve sendikaların iştirakiyle yapılması gereken İSG Risk Belirleme toplantıları neden yapılmamaktadır?”

İstanbul’un iki merkez tren garı olan Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının ulusal ve memleketler arası demiryolu işletmeciliğine kapalı olmasının, tren setlerinin park edeceği alanları ortadan kaldırdığı kaydedilen açıklamada, “Manevra yapmak bile alan darlığından hayli zorlaşmıştır. Bu durumlar YHT işletmeciliğinin istenen sefer sıklığında yapılamamasına neden olduğu üzere son yaşanan olayda da görüleceği üzere tren temizliğinin ve bakımının yapılacağı atölye ve tesisin olmaması trenlerin bakımının yapılmadan sefere çıkmasına ortam hazırlamaktadır. Trenlerin bakım ve ikmallerinin yapılacağı yüksek tansiyondan izole edilmiş yollar olması gerekmektedir” denildi. Geçmişte otomatik yıkama ünitelerinde temizleme süreci yapılırken, artık vagon paklığı taşeron firmalara devredildiği aktarılan açıklamada “Bir kova ve fırça ile paklık yapılmaya çalışılmaktadır” sözleri kullanıldı.

Öte yandan kaza riski olan öbür bir hususa dikkat çeken sendika, şu ikazda bulundu: “Demiryollarında nakliyat yapan özel şirketler eliyle tehlikeli eşya ve akaryakıt nakliyatı yapan trenlerin yolcu yoğunluğu fazla olan gar ve İstasyonlardan yüksek süratle (60 km/s hızla) geçtikleri görülmektedir. Bu trenlerin vagonlarından birisinin dahi dray etmesi bir faciaya davetiye çıkaracaktır. Tehlikeli eşya ve akaryakıt taşıyan trenlerin livre suratları tekrar gözden geçirilerek düzenlenmelidir.” (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir