Cem Yılmaz, birkaç ay evvel bir stant için verdiği pozlar tekrar gündeme gelen Uraz Kaygılaroğlu hakkında bir açıklamada bulundu. Yılmaz, “O ne kadar üzgünse biz de o kadar üzgünüz” dedi.
Bugün Netflix’te izleyiciyle buluşan ‘Erşan Kuneri’ dizisinin ikinci dönem lansmanı dün akşam yapıldı. Geceye dizinin yaratıcısı Cem Yılmaz başta olmak üzere projede yer alan oyuncu takımından birçok kişi katıldı.
“Kendisi çok üzgün”
Sayna Soleimanpour’un standı için verdiği pozlar tekrar gündeme gelen oyuncu Uraz Kaygılaroğlu galaya katılmadı. Kaygılaroğlu hakkında konuşan Cem Yılmaz, “O ne kadar üzgünse biz de o kadar üzgünüz. Tatsız bir hadise. Hepimiz konuştuk kendisi çok üzgün” dedi.
Cem Yılmaz, bayan cinayetleriyle ilgili olarak ise “Sözün bittiği yerdeyiz” yorumunu yaparak şu tabirleri kullandı:
“Ne söyleyebiliriz ki? Bizim memlekette kelamın bittiği yer diye tespit edilen bir yer var. Kelamın bittiği yerdeyiz. Elbetteki bize sevenler izleyenler hislerinin tercümanı olmamızı bekliyorlar. Aslında aklın yolu bir… Bütün mikrofon tutulan arkadaşlarımın ne dediğinden çok, sorumluların bir şey yapmasını bekleyen olaylara maruz kalan halkın bir modülü olduğunu düşünüyorum.“
Ne olmuştu? Oyuncu Uraz Kaygılaroğlu, fotoğraf sanatkarı Sayna Soleimanpour’un birinci standı için poz verdi. Stantta yer alan yapıtlarda Soleimanpour’un ve Kaygılaroğlu’nun verdiği pozlar tartışma yaratmıştı. Kaygılaroğlu’na, ‘Böyle bir devirde gerçek mu sence?’, ‘Kadın cinayetlerinin yaygın olduğu vakti mı buldun?’, ‘Hiç yanlışsız değil’ üzere yorumlar gelmişti. Kaygılaroğlu, gelen reaksiyonlardan sonra toplumsal medya hesabından şu açıklamayı yapmıştı: “Sosyal medyada ve basında hakkımda çıkan haberlere ve reaksiyonlara yönelik bir yanıt verme gereksinimi duydum. Maksadım hayatımdaki özel birinin sanat çalışmasına dayanak vermekti. Verdiğim takviyeden dolayı ortaya çıkan görseller toplumuzuda rahatsızlık uyandırdıysa bunu yalnızca sanat diyerek geçiştiremem ve çok üzüldüğümü belirtmek isterim. Maksadım hiçbir halde berbat hisler uyandırmak değildi. Bu sebeple herkesten özür diliyorum. Hürmetlerimle.” Fotoğraf sanatkarı Soleimanpour da yaptığı açıklamada şu tabirleri kullanmıştı: “Dün açılışını yaptığımız ‘Life in Plastic’ başlıklı standımda yer alan ‘Hamdım, Yandım, Piştim’ I ve II isimli yapıtların medyada manasından bağımsız noktalara çekilerek yorumlanmasını şaşırarak ve üzülerek seyrediyorum. Öncelikle bu yapıtların “kadına şiddet” yahut “şiddet propagandası” halinde yorumlanması kısmına bir açıklama getirmek isterim. Bu yapıtların aktivist yahut eleştirel bir noktadan “kadına şiddet” konusu ile ilgisi muhakkak yoktur. Ben bayan vücuduna sahip bir beşerim ve fotoğraflarımda kendi vücudumu model olarak kullanmak benim üretim pratiğimin içerisinde yer alan öznel bir lisandır. Ben doğuştan “kadın” vücuduna sahip olduğum için otoportre çalışmalarımda doğal olarak “kadın” vücudu yer alıyor, şayet erkek olsaydım birebir fotoğraflardaki uzuv modülleri bir erkeğe ilişkin olacaktı. Sergi alanında bu 2 yapıtın çabucak yanında sergilenen ‘Maske’ isimli yapıtta, yaşadığım ruhsal dönüşümün akabinde kendi kimliklerimle yüzleşmemin sonucunda metaforik olarak maskelerimin düştüğü görülmektedir, öykünün devam niteliğinde olan ‘Hamdım, Yandım, Piştim’ I ve II isimli 2 eser ise yeniden metaforik olarak vücudumdan ve kimliğimden ayrışarak ruhsal manada kendimi modüllere bölünmüş hissetmiş olmamı simgelemektedir. Bu fotoğrafların ‘kadına şiddet’ hususuyla bir ilgisi yoktur. 10 fotoğraflık bir seriden oluşan bu standın 2 modülü olan fotoğraflar stant ile bir bütün halinde okunması gereken kesimlerdir, bu yapıtları sergiden ve benim anlatımımdan bağımsız olarak bağlamından koparan insanların ne benim şahsımdan ne de daha evvelki üretimlerimden haberdar olmadıkları aşikar.” Geçen günlerde Nevşin Mengü’nün YouTube yayınına katılan Uraz Kaygılaroğlu, verdiği pozlardan ötürü özür diledi. TIKLAYIN – Uraz Kaygılaroğlu, reaksiyon çeken stant fotoğrafı hakkında konuştu: Oyunculuğu bırakmaya hazırım |
“Yunanistan’da Müslüman, Türkiye’de gavur tohumu”; Kayıp bir neslin kıssası ‘Mübadele’ |