MUBI’nin ekim seçkisi sinemaseverler ile paylaşıldı

T24 Kültür Sanat

On sinemalık kapsamlı bir Ferzan Özpetek retrospektifi, Filiz Kuka‘dan sarsıcı bir aile draması Yüzleşme, Halit Refiğ‘in unutulmaz eseri Hanım, Claire Denis‘nin Béatrice Dalle ve Vincent Gallo‘yu buluşturan gizemli sineması Her Gün Diğer Bir Bela, Oscar ödüllü direktör Steve McQueen‘den İşgal Altındaki Kent ve çok daha fazlası MUBI Ekim ayı seçkisinde sinemaseverlerin ilgisini bekliyor.

İşgal Altındaki Kent / Occupied City

(Steve McQueen, 2023)

Oscar ödüllü direktör Steve McQueen’den, geçmişin günümüzün meçhul gerçekliğiyle buluştuğu bahadır bir belgesel. Nazi işgalinin tesirlerini hâlâ hisseden Amsterdam’ı kapı kapı dolaşan ve keşfe çıkan sinema, bir yandan da pandemi devrine ve ayaklanma ve protestolarla dolu yakın tarihe canlı tanıklık ediyor.

Self – Portrait As A Coffee Pot

(William Kentridge, 2022)

Güney Afrikalı ünlü sanatçı William Kentridge, bizi bir sanatkarın zihninde ve atölyesinde neler olup bittiğini anlamaya davet ediyor. Çizimler, heykeller ve performanslarla zenginleştirilen 9 kısımlık bu orjinal dizi, izleyiciyi bellek, sanat, kimlik ve toplumsal sorunlar üzerine derinlikli bir seyahate çağırıyor.

Umudunu Kaybetme / The Oldu Oak

(Ken Loach, 2023)

İngiliz sinemasının büyük ustası Ken Loach son sinemasında, İngiltere’deki eski bir maden kasabasına gelen mültecilerle mahallî halk ortasındaki çatışmaları, önyargıları ve dayanışma anlarını ustalıkla harmanlayarak insan alakalarının karmaşıklığını gözler önüne seriyor. Birinci defa ve yalnızca MUBI’de.

Her Gün Öbür Bir Bela / Trouble Every Day

(Claire Denis, 2001)

Claire Denis’nin vampir sinemalarına kendine has bir yorum getirdiği Her Gün Öbür Bir Bela, güç ve arzuyu büyüleyici bir biçimde harmanlıyor. Başrollerinde Béatrice Dalle ve Vincent Gallo üzere yıldızların yer aldığı bu gizemlerle dolu sinemanın müziklerinde Tindersticks imzası bulunuyor.

Cemil Şov

(Barış Sarhan, 2021)

Barış Sarhan’ın dünya prömiyerini Rotterdam Sinema Şenliği’nde yapan birinci uzun metrajlı sineması Cemil Gösteri, oyunculuk tutkusu zehirli bir takıntıya dönüşen bir güvenlik görevlisinin fantezilerle dolu serüvenini anlatıyor. Adana’da En Âlâ Erkek Oyuncu, Manisiz Sinemalar Şenliği’nde En Düzgün Sinema ve En Uygun Direktör mükafatlarını kazanan üretimin oyuncu takımında Ozan Çelik, Cezmi Baskın, Nesrin Cavadzade ve Alican Yücesoy üzere pahalı isimler yer alıyor.

Hanım

(Halit Refiğ, 1989)

Yıldız Kenter ve Eşref Kolçak’ın başrollerde unutulmaz performanslara imza attığı Halit Refiğ klasiği Hanım, çağdaş hayatın kenti ve insanları nasıl dönüştürdüğü, yalnızlaştırdığı üzerine dokunaklı bir öykü anlatıyor. Refiğ’in yer kullanımındaki detaycılığı, İstanbul’da geçen en özel sinemalardan birini ortaya çıkarıyor.

Harp Esirleri / La Grande Illusion

(Jean Renoir, 1937)

Jean Renoir, I. Dünya Savaşı’nda bir esir kampında geçen bu kıssada, savaşın yıkıcılığını ve insan ruhunun direnme gücünü sinemalaştırıyor. Fransız sinemasının büyük klasiklerinden olmanın yanında sinema tarihinin en güçlü savaş tersi sinemalarından olan Harp Esirleri, yeniliğini bugün de muhafazaya devam ediyor.

Bir Vakitler Yeşilçam: Abdurrahman Keskiner (2022) ve Sinema Hakikatinin İçinde Uzun Bir Seyahat: Necip Sarıcı (2023)

Mehmet Güreli’nin sinema tarihimizin iki çok değerli figürünü mercek altına aldığı ve pahalarını teslim etmeye çalıştığı bu yakın tarihli belgeseller, ekim ayında ve yalnızca MUBI’de seyirciyle buluşuyor.


 

Bol ödüllü ‘Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri’ sinemasının konusu ne?

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir