ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul-Sivas YHT aktarmasız ekspres YHT seferleri ile ilgili açıklamada bulundu.
4 Mayıs’ta birinci seferine çıkan İstanbul-Sivas direkt aktarmasız ve ekspres YHT seferlerinin doğu ve batı bölgelerini süratli inançlı ve konforlu bir formda birbirine bağlayan çok kıymetli bir sınır olduğunun altını çizen Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde başlatılan demiryolu atılımının en kıymetli projelerinden olan Ankara-Sivas YHT Hattının 26 Nisan 2023 tarihinde hizmete verilmesinin akabinde Osmanlı’nın Başşehri İstanbul, Cumhuriyetimizin Başşehri Ankara ve Selçuklunun Dar-ül Alası Sivas ortasında YHT ile kesintisiz seyahat mümkün hale geldiğini söyledi.
İstanbul-Sivas YHT seferleri sayesinde Sivas ve etrafındaki vilayetlerin İstanbul ve Ankara üzere büyük kentlere ekonomik entegrasyonunun sağlandığını belirten Bakan Uraloğlu, “Hattımız sayesinde hem iş gücü mobilitesi hem de turizm potansiyeli arttı, bölgedeki mahallî iktisada canlılık geldi” dedi. Bilhassa Ankara-Sivas ortasında birçok mühendislik mükemmelinin bulunduğu sınırın 4 mevsim seyir keyfi sunduğunu, çağdaş ve yüksek teknoloji altyapısıyla göz doldurduğunu vurgu yapan Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti:
“YHT çizgilerinde inşa edilen tüneller, viyadükler ve köprülerin hepsi yüksek teknoloji barındıran mühendislik mükemmeli yapılar. YHTler bu hatta 4 mevsim seyir hoşluğu sunarken, 250 km/s sürat yaparak İstanbuldan Sivas a 12 saat olan seyahati ortalama 7 saat 10 dakikada tamamlıyor. Yüksek süratli trenlerimiz, yolcularımıza konforlu seyahatin yanı sıra internet üzere kıymetli hizmetler sunarak keyifli bir seyahat tecrübesi sağlıyor”.
İstanbul ile Sivas ortasındaki seyahat müddetini kıymetli ölçüde kısaltan İstanbul-Sivas Yüksek Süratli Trenlerine vatandaşların ilgisinin büyük olduğunu lisana getiren Bakan Uraloğlu, bu hatta kullanılan 483 yolcu kapasitesine sahip setlerin yüzde 90 doluluk oranı ile seferlerini yaptığına vurgu yaptı ve hatta bir ayda 55 bin yolcunun seyahat ettiğini aktardı.