Türkçede her iki sorudan birine, matematikte ise 5 sorudan sadece birine hakikat karşılık verildi.
Yükseköğretim Kurumları İmtihanı’nda (YKS) 12. sınıf öğrencilerinin düşük gerçek ortalaması tartışılıyor.
Eğitim Uzmanı Salim Ünsal, “TYT’de başarımız 100 üzerinden 33 olduğu görülüyor. Yanlışsız sayısı bu, bunu nete çevirdiğimizde oranın yüzde 33’lerden yüzde 25-26’lara indiğini görüyoruz. Bu türlü berbat performansın ortaya çıkması bizim eğitime yeni bi bakış açısıyla tekrar hal vermemiz gerektiğine işaret ediyor.” bildirisini verdi.
Bu yıl son sınıfların Temel Yeterlilik Testi’ndeki hakikat karşılık ortalamaları:
40 soruluk Türkçe testinde 20
40 soruluk Matematik testinde 8,2
20 soruluk testlerde ise
Sosyal Bilimler’de 8,6
Fen Bilimleri’nde ise 3,5 olarak açıklandı.
Eğitim Uzmanı Salim Ünsal’a nazaran, gerçek ortalamaları ile yerleştirmede temel alınan ortaokul muvaffakiyet puanlarında tam aykırısı bir tablo var.
Ünsal, “Bir okulun diploma notları ortalaması diyelim ki 90-95 lakin birebir okulun öğrencileri imtihanda oralama 25-30’luk muvaffakiyet elde ediyolar. Ya uygulanan imtihan eğitim sistemle örtüşmüyor yahut lisedeki not dağılımıyla imtihanda alınan performans ortası bağ yok.” dedi.
Ünsal, ortaokul muvaffakiyet puanlarının öğrencilerin gerçek muvaffakiyetini yansıtmadığı görüşünde.
“Liselerde son yıllar sınıfta kalma, zayıf alma üzere pekçok faktör ortadan kalktığı için doğal olarak öğrencilere hem devlet liselerinde hem özel liselerde yüksek puan veriliyor.” diyen Ünsal, “Sınav sonuçları üzerinden okulların nasıl bir eğitim yaptığına dair bi sorgulama yapamadığımız için bu türlü bir tabloyla karşı karşıya kalıyoruz.” halinde tenkit getirdi.