Reklamcılar ilk kez ücret talebi açıkladı: Yeni mezun için 22 bin 80 TL

Reklam kesimi çalışanlarının emekleri karşılığında almaları gereken asgarî fiyatlar, aylar süren çalışmalar sonucunda artan ömür maliyetleri hesaba katılarak belirlendi.

MediaCat’te yer alan habere nazaran hesaplamalar doğrultusunda, neredeyse tamamı İstanbul’da ikâmet eden reklamcıların maaş ortalamalarının tüm genel hak ediş ve fiyatlandırmalarda yapılan artış oranları karşısında yüzde 62,35 geride kaldığı tespit edildi.

Raporda;

  • Yeni mezun, mesleğe yeni adım atmış bir reklamcının en az, açlık ve yoksulluk sonu aritmetik ortalaması olan 22 bin 80 TL,
  • Birinci düzey çalışanların (jr. reklam muharriri, jr. sanat yönetmeni, müşteri bağları temsilcisi, jr. prodüktör, jr. stratejist vb.) maaşının en az 27 bin 934 TL,
  • İkinci düzey çalışanların (reklam yazarı, sanat yönetmeni, müşteri ilgileri süpervizörü, prodüktör, stratejist vb.) maaşının birinci düzey çalışan için belirlenen en az meblağın yüzde 25 fazlasına denk gelen 34 bin 917 TL,
  • Üçüncü düzey çalışanların (yaratıcı grup başkanı, sosyal medya direktörü, müşteri bağları yöneticisi, sr. prodüktör, strateji yöneticisi vb.) maaşının ikinci düzey çalışan için belirlenen en az meblağın yüzde 20 fazlasına denk gelen 41 bin 901 TL,
  • Dördüncü düzey çalışanların ise (kreatif direktör, prodüksiyon lideri, müşteri ilişkileri grup yöneticisi, küme strateji yöneticisi, CDO, tasarım direktörü) maaşının üçüncü düzey çalışan için belirlenen asgarî fiyatın yüzde 40 fazlasına denk gelen 58 bin 661 TL olması gerektiğine dikkat çekildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir